31 juli 2013

HOTSPOT: Bar Spek




Bijna dagelijks fiets ik langs Bar Spek, aangezien het letterlijk om de hoek zit van m'n vriend zijn huis. Bar Spek, gevestigd in de Amsterdamse buurt de Baarsjes, is inmiddels iets meer dan een jaar geopend. Afgelopen week was het dan eindelijk tijd om zelf de proef op de som te nemen voor een diner. Al heel erg lang wilden m'n vriend en ik er al heen, maar telkens kwam het er niet van. Of het zal vol, of we belandde weer in een ander restaurantje. Op iens.nl soort dit restaurant 'maar' een 7.1, dus ik was benieuwd.

Bar Spek is een restaurant waar je werkelijk op elk moment van de dag kan binnenstappen voor een hapje eten of om wat te drinken. De kaart is groot en biedt veel verschillende gerechten aan. Persoonlijk vind ik een kleinere kaart wat fijner, dit maakt het kiezen namelijk wat makkelijker. Ik denk ook dat als je een kleinere kaart hebt, je de gerechten wat beter kunt perfectioneren dan met zo'n grote kaart.
We begonnen met een Spek Plank. Als je bij een restaurant gaat eten met de naam 'spek', ben je ook wel een beetje verplicht om iets met spek te eten vind ik. De Spek Plank bestond uit drie verschillende soorten vlees (salami, Zeeuws spek en rauwe ham) opgediend op leuke houten plank. De smaken waren prima, de portie zelfs een beetje groot met z'n tweeën.

Als hoofdgerecht had ik gekozen voor een pizza Tartufella (truffel, rauwe ham, uiensaus, champignons, rucola). M'n vriend ging voor een pasta nero (zwarte pasta) met zeebaars. De pizza was erg lekker en m'n vriend was ook zeker te spreken over de vis. Op iens.nl zag ik diverse reacties dat de pizza niet in orde was, maar die van mij was gewoon goed. Enige minpunt was dat m'n pizza al lauw was, zij het zelfs een beetje koud, toen hij werd geserveerd. De smaak was er niet minder om, maar een stomende pizza blijft het lekkerst.

Desondanks is Bar Spek aan te raden. Het is een leuk restaurant waar je op elk moment van de dag even binnen kan lopen om tegen een goede prijs een hapje te eten. Er heerst hier een gemoedelijke en gezellige sfeer. Ja, een leuke hotspot midden in de Baarsjes.

Wat? Restaurant Bar Spek
Waar? Admiraal de Ruijterweg 1, Amsterdam
Overig? Dagelijks geopend van 08.00-01.00 uur

8 opmerkingen:

  1. Leuke hotspot. Daar ga ik maar eens langs! Ken je de Stadskantine? Dat is ook heel leuk, lekker eten, leuke sfeer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ziet er heeeerlijk uit yumm! misschien moet ik hier ook een keer langs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt me leuk om een keer heen te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klinkt en ziet er erg leuk uit! Ik ben het met je eens over de kaart, geen enkel restaurant kan naar mijn mening 'alles' goed maken en dan kies ik toch sneller voor een 'veiliger' gerecht :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lijkt me erg leuk en lekker. Inderdaad, warme pizza is wel lekkerder natuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen